Solsken och torsdag.

Styrkan igår blev i form av en underhållande lagtävling som mitt lag dessvärre förlorade i sista omgången :/
Från det passet är jag mest nöjd med tiden på plankan. Plankan är en styrkeövning för bålen där man står på armbågarna och tårna med rak kropp precis som en planka. Jag fick ihop över 7 minuter men fick vika ner mig efter minuters plåga för Magnus Jonsson. Lyckades även skrapa ihop ett bra resultat i en spänst övning. Den övningen fungerar som så att man står vid en vägg och ritar ett sträck så högt man kan, sedan hoppar man jämfota och försker rita ett nytt sträck så högt som möjligt, sedan mäter man skillnaden mellan sträcken och det  är alltså så högt man hoppat vilket i mitt fall blev 56 cm.
Idag har vi varit ute på klassiskt långpass ala 3 timmar och inte ett moln på himlen, knäckte dessvärre en stav med en timme kvar, tur för mig att vi hade Gradin i service bilen med oss! P3 ljöd i lurarna hela passet, kan konstatera att standardprogrammen håller högre klass än de man finner på sommartablån. Morgonpasset är fortfarande bra men förra året kan jag berätta att då var morgonpasset sommar med Simon Svensson och Jonatan Unge riktigt underhållande.
/ Pontus

Kommentarer
Postat av: Ville

akta dig bara för gråstenarna när du är ute och ränner!

2010-07-19 @ 20:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0